מאמר אורח זה נכתב ע"י מעבדה לאופניים חשמליים הובי ניטרו .

הובי ניטרו היא אחת ממספר מעבדות בארץ אשר נותנות מענה מקצועי ואמין לאופניים חשמליים.
ההבדל המרכזי בין אופניים רגילים לחשמליים הם הוספת מערכות חשמליות, במאמר זה נדבר על המערכות החשמליות ועל תפקיד הרכיבים השונים במערכת.

 

מערכות חשמליות

במערכות חשמליות אנו מדברים על סוללה (היחידה שמספקת לנו את האנרגיה למערכת), לב המערכת שבלעדיו אין לנו את האפשרות לרכב חשמלית אפילו לשנייה אחת.
לאחר מכן הבקר (מחשב האופניים) שבלעדיו אין לנו את האפשרות לשלוט על המערכת החשמלית באופניים, יש טכנאים אשר יפרידו את הבקר לשתי מערכות שונות.
המערכת הראשונה תהיה הבקר והמערכת השנייה תהיה הצג ( הצג העליון באופניים ) הצג הוא ללא ספק המערכת שאיתה אנחנו מדליקים את האופניים (בפיקוד הזנה חשמלי).
הבקר במערכת בדרך כלל חבוי בתוך שלדת האופניים ולכן כנראה שלא יצא לכם לראותו.
הבקר (המוח של האופניים) הוא מעגל אלקטרוני שמקבל מתח מהסוללה ומעביר זרמים ופקודות למערכות השונות באופניים, למשל קבלת פקודה להעביר אנרגיה למנוע, קבלת פקודה  להפסיק את פיקוד המנוע מהברקסים והפסקת העברת אנרגיה למנוע.
צג ה-display יהיה מחולק לשתי גרסאות: גרסv ראשונה לצג לד (פשוט יחסית חזק ואמין), גרסה שניה הינה lcd דיגטלי (בדרך כלל שביר יותר אבל מציג לנו יותר נתונים): מד מהירות, מד מרחק, שעון, מד וולטג , מהירות מקסימאלית ועוד כמה אלמנטים כאלה ואחרים.
מערכת נוספת היא המנוע, תפקידה היא להסתובב וע"י יחידת גיר לדחוף אותנו קדימה ללא הפסקה לאורך כל הדרך.
המנוע מורכב מסלילי נחושת מוליכים אשר יוצרים מגנטיות עם עטרת החיצונית וע"י כך הוא מסתובב על הגיר.
הגיר היינה יחידה של 3 גלגלי שיניים ועטרת חיצונית אשר 3 הגלגלים מסתובבים פלנטארי ודוחפים את המערכת ע"י סיבוב.

מעבדת תיקונים

מעבדות בארץ בדרך כלל פותחים מערכת ומתקנים לעומק.
מעבדה לאופניים חשמליים הובי ניטרו מספקת שירות טכני ליבואנים, חנויות ולקוחות אופניים חשמליים.
מתקנת ומשפצת את כל סוגי הסוללות, מנועים ובקרים לכלים החשמליים.
ההבדל בין חנויות אופניים חשמליים למעבדה הוא בעיקר ההחלפה של מספר רב יותר של רכיבים ללא בדיקה מקיפה (חוט קרוע במנוע -> החלפת מנוע) , (סוללה קורסת בעומס -> החלפת סוללה) וכו' …

 

למידע נוסף 

www.hobbynitro.net/