מעצורים :

בתחילת כל רכיבה בדוק את המעצורים.
עצור בשני המעצורים- האחורי והקידמי בו זמנית.
בדוק שרפידות המעצורים לא נשחקו יתר על המידה ובמידה וכן – החלף רפידות.

על מנת שהמוצר ייסע מהר – הוא צריך לעצור מהר !

זכור: הבטיחות בעיקר  עבור אלו שמסביבך (ידידותי) .

לחץ אויר בגלגלים :

רוכבים רבים לא שמים לב למצב האוויר כי הם לא מתאמצים ולא מרגישים את מאמץ הסוללה והמנוע.
ברוב המקרים לחץ האוויר בגלגלים נמוך מדי.
לחץ אויר נמוך משפיע לרעה על:  אחיזת הגלגל בכביש, גורם לצריכת אנרגיה גבוהה מאוד, יכול להוריד את טווח הנסיעה עד לחצי, פוגע בסוללה מבחינת אורך החיים ועוד.
הכלי לא יעצור היטב , עלול להיתחלק , מתנדנד , לא יציב .

 

מנוע מתחיל רק אחרי תנועה ושליטה של הרוכב

בקר באיזיבייק מתוכנן להתחיל את עהבודת המנוע לא ממהירות אפס אלא רק החל ממהירות מסויימת שמגיע אליה הרוכב.
בקורקינט הרוכב ידחוף קלות ואז יעלה על הכלי , באופניים יפדל קלות ואז ישלב מנוע בהדרגה.

יש כאן עניין בטיחותי ממדרגה ראשונה . בקרים שמתחילים לעבוד ישר ממהירות אפס לא מאפשרים לרוכב שליטה מלאה ואמיתית .
הכלי נוסע מעצמו ובמהירות ללא שליטה , וגם ללא שליטה על התאוצה.  סכנה של ממש . איננו מבינים איך התקינה מאפשרת מצב כזה .

 

חופשים בהיגוי

חופש בחיבורי שילדה או חופש בהיגוי : כל הזמן להקפיד שאין שום חופש אפילו לא קטן . חופשים גדלים עם הזמן . יש להעזר בבעל מקצוע .
אחריות הרוכב לחוש את החופש וללכת לטיפול מיידי ללא השהייה.

 

כתיבת תגובה

WhatsApp chat