בחירת קורקינט חשמלי 

אומנם אנחנו בעלי איזיבייק אבל כאן בכתבה הזו ניהיה אוביקטיבים . נעשה לכם סדר בבלאגאן . אנחנו רוצים לקוחות מרוצים בלבד. אלו שהמוצר שלנו מתאים להם כמו כפפה ליד. 

כולם היו רוצים קורקינט חזק , קל מאוד , איכותי מאוד וזול מאוד . למרבה הצער זה לא קיים.  זה כמו לרצות גיפ ברמת איכות גבוהה שיודע לעבור כל שטח וגם שיהיה מאוד נוח כמו רכב פרטי וגם שיהיה זול כמו מכונית מיני. 

 

דבר ראשון שאל את עצמך מהם הצרכים שלך. בואו נגדיר אותם ביחד . 

מגוון המחירים מבלבל מאוד . זה מתחיל מ 2000 ש"ח ועד 8000 ש"ח. 


חלוקה לפי משקל  . 

  1. קורקינטים עד 12 ק"ג .
  2. קורקינטים בין 12 ל 18 ק"ג 
  3. מעל 18 ק"ג. 

ככל שהכלי יותר כבד הוא יהיה בדרך כלל יותר יציב ,יותר בטוח ויותר מהנה ברכיבה. מנגד כמובן שככל שהמשקל גדול יותר יש קושי להרים לדירה , להכניס לרכב, להישתמש ברכבת. 

חלוקה לפי טווח נסיעה. 
טווח נסיעה גדול מצריך כמובן סוללה חזקה יותר ומרכיב עלות הסוללה במוצר מאוד יקר (כרבע מהסה"כ) .
טווח הרכיבה מושפע מקיבולת הסוללה . הקיבולת נימדדת באמפר לשעה. 

קיבולת של 10 אמפר תספיק ל 30 ק"מ 
קיבולת של 12 אמפר תספיק ל 36 ק"מ 
קיבולת של 15 אמפר תספיק ל 45  ק"מ. 

יש לקחת מקדמי קיבולת מכוון שהטווח הינו טווח ברכיבת מעבדה.  (אויר תקין ,מהירות נמוכה, ללא עצירות) 
בחיים יש לנו רוח נגדית ,עליות , התחלות רבות לאחר עצירות. 

 

חלוקה לפי גודל גלגל :

לגודל הגלגל השפעה קריטית על ההתנהגות של הכלי . 
ככל שהגלגל גדול יותר כך הקורקינט יהיה בטוח יותר ומהנה יותר . לא סתם באופני הרים יש פער משמעותי בין גלגל 26 אינטש (כמעט לא קיים) לבין 27.5  לבין 29 .  רוכבים מרגישים את הפער בצורה משמעותית. יש כאלו שיחליפו אופניים רק בגלל קוטר הגלגל. 

 בשוק הקןרקינטים יש לנו גלגלים של :

6.5 אינטש (בדרך כלל ללא אויר) 
8  אינטש (חלקם עם אויר חלקם ללא אויר) 
10 אינטש (עם אויר) 
12.5 אינטש 
16 אינטש (כמעט לא קיימים) 

גלגלי 10 אינטש היא בחירה טובה באמצע.  לא קטנים מדי ולא גדולים , מספקים לרוב את העבודה נכון.  כמובן שגלגל 12.5 אינטש יעשה את העבודה טוב יותר מ 10 אינטש. 

 

ככל שהגלגל גדול יותר המשקל יעלה מכוון שמדובר בשילדה חזקה וגדולה יותר.  וכמובן גם הצמיג עצמו בעל משקל משמעותי .   יש צמיגים עם דופן עבה ויש דקי דופן.  ככל שהדופן עבה יותר יהיו פחות פנצרים והרכיבה תיהיה מהנה יותר כי הדופן עשוי גומי והגומי משכך יפה את המהמורות .

אם היה לנו כביש אידיאלי כמו רצפת בית אזי ניתן היה לבחור בגלגל קטן יותר.  אבל בחיים יש לנו כבישים משובשים וגם הפתעות רבות בכביש . פתאום יש בור , סדק ,אבן , אפר וכ"ו.  כמובן שצמיג גדול יותר יספוג את ההפתעות הללו ביתר קלות . 

ההפתעות הללו יכולות להוות סכנה של ממש לגלגל הקטן. זה דורש מהרוכב להיות בערנות הרבה יותר גבוהה לכביש. הרוכב נמצא בלחץ ומתח תמידי שגדל עוד יותר עם גלגל קטן. 

 

מעצורים 

האם יש צורך להסביר מה החשיבות ? 
יש בשוק מעצורים חשמליים מגנטים. הם עוצרים את הכלים הקטנים (בקושי)  הם הרבה פחות מדוייקים והם על גבול הסכנה . אני לא מבין אך נותנים למעצור כזה תקינה . 

אם זה היה טוב באמת היינו עושים את זה . הסיבה היחידה לעשות מעצור חשמלי היא סיבה כספית . הם לא עולים כסף כי הם משתמשים במנוע עצמו לעצירה . אין דיסק ,אין רפידות.  בנוסף רק מנוע ללא קלאצ וגיר יכולים לעצור חשמלית. 

במכוניות חשמליות אין עצירה חשמלית . יש כן אגירת אנרגיה בעצירה . במכונית זה יעיל כי המכונית מאוד כבדה ויש הרבה אנרגיה שאפשר לקבל חזרה בעצירה או בירידה תלולה .  

בקורקינט או באופניים חשמליים משקל הכלי והרוכב יחסית קטנים לכן אין כמעט אפשרות להחזיר אנרגיה בעצירה או בירידה . מי שעושה את זה עושה למען הסיפור היפה. אחיזת עיניים. 

מעצורי דיסק מכאנים עושים את העבודה מעולה . כמובן שדיסק הידראולי טוב יותר אבל לדעתנו אין צורך . גם הרבה יותר יקר וגם תחזוקה יקרה.  רק למקצוענים . אין לזה חשיבות בקורקינט חשמלי קל .  אולי בחייפה או ירושים זה חשוב בירידות תלולות . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WhatsApp chat