סוגי קיפול אופניים חשמליים

אופניים חשמליות מתקפלות .

כתבה זו מסבירה סוגי קיפול  יתרונות וחסרונות לכל שיטה  ומהו הצורך אופניים חשמליות מתקפלות .
באירופה רוב האופניים לתחום העירוני לא מתקפלים .  ובדרך כלל מדובר בגלגלי 26" ומעלה .
קיפול אופניים  משמעותי רק אם באמת יש צורך בזה ( הכנסה לרכב , לרכבת , לבית )
אם אין צורך לקפל את האופניים , אז מנגנון הקיפול הופך לחסרון.
מנגנון הקיפול כבד . מנגנון הקיפול מחליש את השילדה . מנגנון הקיפול גורם לשילדה להיות פחות קשיחה ,פחות יציבה . לא  תמצאו אופני הרים מתקפלות .  לא  תמצאו כמעט בכלל אופני 26"  מתקפלים.

בכל זאת רוב הצע האופניים בישראל הם 20"  מתקפלים.

שיטות קיפול אופניים חשמליות מתקפלות  :

השיטה הנפוצה ביותר היא קיפול רוחב . זאת אומרת שלאחר הקיפול שני הגלגלים נמצאים זה לייד זה .

בתמונה אופני 20"  .
השיטה השנייה הפחות נפוצה קיפול אורכי . לאחר הקיפול שני הגלגלים  נמצאים זה לאחר זה .

בתמונה אופני 12"

שיטת קיפול אורכי מצוייה יותר באופניים על גלגלי 12"   לעיתים רחוקות יותר ב גלגי 16"  או 20"  .

ברוב המקרים שיטה זו מורכבת מאוד מבחינת השילדה . יש הרבה מפרקים שנוטים במשך הזמן להשתחרר והאופניים הופכות לבלתי יציבות לחלוטין .
גם כאשר האופניים חדשות מרגישים חופשים (שהם בבחינת סכנה ליציבות ) .   אופניים כאלו מומלצות למקרים של רכיבה קצרה ביותר עד 1 ק"מ.  מעבר לזה יש קושי אמיתי לרכב בהם .

אופני  16" / 20" עם קיפול אורכי

קיפול אורכי  איכותי ב 20" קיים באופניים  מאוד יקרות  כמו למשל אופני  JANGO .

קיפול אורכי כפי שקיים ב JANGO הוא איכותי אולם מדובר באופניים מאוד יקרות . במקרה הזה לדעתנו המחיר לא מוצדק . הכסף הולך למנגנון הקיפול בלבד.

קיפול מיוחד מאוד יש לזוג הבא :

שיטת הקיפול הזו חדשה יחסית (כנראה שפותחה לראשונה ע"י קונצרן פולקסוגן ) .

אופניים חשמליות מתקפלות  בשיטה זו יוצרת קיפול הכי קומפקטי. זה דורש מבנה שילדה אוד מיוחד ומסויים. עיצוב מסויים . כרגע לא קיים בישראל.
למעשה זהו הקיפול הכי נוח לאחסון ברכב.

כתיבת תגובה