מה החשיבות של מערכת ההילוכים באופניים חשמליים

 

אין קשר בין מערכת הילוכים מכאניים באופניים חשמליים למערכת החשמלית. אלו שתי מערכות שונות ללא אינטראקציה בינהן.

באופניים בהם אנו נדרשים לפדל (כן, עד לפני 6 שנים לא היה דבר כזה "אופנים חשמליים") ולהשקיע הרבה אנרגיה מאוד נוח שיש הרבה הילוכים. ככה יש לנו מבחר רב של יחסי כוח וכך נתאים את ההילוך המתאים  ביחס למהירות הרצויה ולתנאי הדרך (ירידה, מישור או עלייה).

באופניים חשמליים המצב שונה כי אנו מגיעים למהירות מסויימת הרבה יותר מהר תודות לעזרה של המנוע החשמלי. לכן, 6 הילוכים (אלו רוב המערכות המותקנות באופניים החשמליים) אינם מנוצלים כלל.

מספיק לנו לצורך העניין 3 הילוכים. קל, בינוני וקשה.

מערכת 6 הילוכים היא כבדה, מכוערת ומחלידה עם השנים.

הבעיה היא שמערכת 3 הילוכים הנ"ל היא יקרה מאוד ודבר נוסף הוא שהיא ממוקמת במרכז הגלגל האחורי שזהו המקום של המנוע ברוב האופניים. לכן, באם נתעלם לרגע מהפער במחיר, בכדי שבאופניים חשמליים יהיה גיר 3 הילוכים המנוע יאלץ להיות בגלגל הקדמי. לכך יש חסרונות וגם יתרונות. לא כעת J..

שורה תחתונה, רק תדעו, שחשיבותה של מערכת ההילוכים באופניים חשמליים היא מועטה.

 

כתיבת תגובה