מאוד פשוט לעשות בדיקת קיבולת סוללה .
כאשר הסוללה חדשה הקיבולת שלה מירבית . ככל שחולף הזמן הקיבולת יורדת עד אשר היא כל כך נמוכה ויש צורך להחליף סוללה.

אם אתם מרגישים שטווח הרכיבה יורד זה הסימן שהקיבולת פחתה (תהליך טבעי של סוללה) .

ניקח סוללה שפרקה עד סופה (לא ממש עד הסוף , ברגע שאי אפשר יותר לרכב יותר, המתח עדיין יכול להיות 30 וולט )

עכשיו נבצע טעינה ונמדוד מהו זמן הטעינה בשעות (נורת המטען אדומה )

החישוב הוא 

זמן טעינה X קצב טעינה = קיבולת .

נניח שזמן הטעינה 5 שעות והקצב 2 אמפר לשעה . הקיבולת היא 10 אמפר לשעה

אם רשום על הסוללה 12 אמפר  הקיבולת שלה 10/12=80%

הערה : זהו חישוב מקורב.  המטען לא מבצע טעינה בזרם קבוע אלא זרם משתנה .  (מקסימום 2 אמפר לשעה , ממוצע 1.8 )

 

בדיקת קיבולת עם מכשיר לפי זמן הפריקה :

ניתן לבצע בדיקה במכשיר פריקה  שלמעשה פורק את הסוללה בקצב מסויים (בדומה לרכיבה)
אבל זה יעלה לכם כ 150 ש"ח.  גם עם מכשיר עושים את החישוב באותה צורה .
ההבדל הוא   שבמכשיר אנחנו עושים פריקה ומודדים את זמן הפריקה ולא את זמן הטעינה.
הבדיקה עם המכשיר כמובן יותר נכונה ויותר קרובה למציאות.