הוראות בטיחות ותחזוקה

קורקינט חשמלי 

פרק זה כולל המלצות הפעלה ותחזוקה של הקורקינט עם דגש עיקרי על הבטיחות 

 

הפעלת הקורקינט :

הדלקה : דרך השלט , לחיצה פעמיים על כפתור עם סימן הברק  (דגם G3.1 ודגם G4   סוללה 48V) 
כיבוי : לחיצה פעם אחת על הכפתור בשלט עם סימן מנעול פתוח. 
הפעלת אזעקה : לחיצה על הכפתור בשלט עם סימן מנעול סגור . 

כמובן  שהמפסק הראשי צריך להיות במצב ON  ( סימן 1 לחוץ )  
העברת המפסק הראשי למצב OFF מנתק לחלוטין את הסוללה . אם הקורקינט לא בשימוש יותר מכמה ימים יש להעביר למצב זה ולמנוע פריקת סוללה כם שהקורקינט כבוי . 

 

סוללה , טעינה .

כדאי לדעת שסוללות ליתיום מסוכנות !  במיוחד סוללות באיכות נמוכה .
כידוע חל איסור להטיס סוללות . כאשר עושים משלוח ימי נדרשים מסמכי בטיחות ובדיקות מעבדה לפני כל משלוח. 

מכיוון שכולם רוצים מוצר זול  הדרך לספק סוללה זולה זה לחסוך במרכיב ה BMS . זהו אותו מעגל אלקטרוני שצמוד לסוללה ואחריותו  למנוע טעינת יתר , פריקת יתר , ניתוק במקרה של חום יתר , איזון תאים ועוד. זהו מעגל לא זול ויש רמות איכות שונות .  

מעגל באיכות נמוכה נוטה להיתקלקל מהר.  כאשר מתבצעת טעינה תפקידו של ה BMS לעצור את הטעינה כאשר הסוללה הגיעה למתח המקסימלי שמותר לה . במקרה שהגנה זו נכשלה והמטען ממשיך להטעין נגרם פיצוץ .  כמובן שגם המטען צריך לעצור את הטעינה במתח המקסימלי שמוגדר לו.    מטען לסוללה 48 וולט יטען את הסוללה עד 54.6 וולט .  מטען לא איכותי בצרוף מעגל BMS לא איכותי עשוי בהחלט לגרום לפיצוץ הסוללה. 

יש להשתמש רק במטען המקורי שסופק יחד עם המוצר והוא מתאים לסוללה המותקנת במוצר. 

היכן רצוי לבצע טעינה 

המוצר נמצא בתוך ביתך . מצא את אותו מקום שהוא הכי מרוחק מחפצים אחרים שבקלות נדלקים.  הימנע מחשיפה לחום . הימנע ממקום רטוב . מומלץ מאוד להחזיק מטף כיבוי בבית אם כי גם מטף מתקשה ביותר לכבות סוללת ליתיום.  שקי חול הם פתרון יעיל אבל לא אסטטי בבית. 

מתי צריך לטעון את הסוללה 

ההמלצה לבצע טעינה בסיום הרכיבה.   סוללת ליתיום לא נפגעת אם מטעינים אותה כאשר היא לא ריקה . ההפך הוא הנכון . אם הסוללה ירדה מהמתח המותר לה אסור לטעון אותה . המטען אמור לסרב לטעון את הסוללה אם המתח בה פחות מ 13 וולט .  מספר מחזורי הטעינה לא נפגע בטעינה חלקית . המערכת לא סופרת טעינות . 

פעמיים טעינה חלקית זהה לטעינה אחת מלאה. 

המטען יפסיק את פעולת הטעינה בצורה אוטמטית כאשר הסוללה הגיעה למתח המקסימלי המותר לה.  רצוי לחבר קודם את כבל ההטענה למוצר ואחר כך לשקע בקיר .  

 

 

טיפול ראשון .

לאחר 500  ק"מ ראשונים יש לבצע טיפול ראשון . זהו טיפול חשוב במיוחד . 
בטיפול זה יבדקו כל מכלולי הקורקינט ובמיוחד חיזוק כל הברגים וכיוון מעצורים. ברגים נוטים להישתחרר . הברגים בקורקינט של איזיבייק למרות שהם מוגנים נגד שיחרור ב NYLOK או ב לוקטייט הם עשויים להישתחרר .   לאחר הטיפול הראשון הברגים יהיו במצב הרבה יותר יציב וניתן לבצע את הטיפול הבא לאחר 2000 ק"מ .  הטיפול יבוצע ללא עלות בחנות בה נרכש המוצר .  לקוח שלא יבצע את הטיפול הראשון פוגע באחריות היצרן למוצר. 

אחריות הרוכב 

באחריות הרוכב לוודא שכל מכלולי המוצר מתפקדים נכון . בכלל זה מעצורים, לחץ אויר וכן חופשים בשילדה או מערכת ההיגוי.  במידה ויש תחושה שאחד מהמרכיבים לא מתפקד כראוי יש לפנות מיידית לשרות . אל תרכב על כלי אם אתה לא בטוח לגמרי שהכל תקין בו. לפני כל רכיבה בדוק מעצורים לחץ אויר וחופשים בשילדה. 

איך בודקים חופשים בשילדה או במערכת ההיגוי. 

במצב עמידה, הנח רגל ימין על משטח הדריכה . החזק את שתי ידיות המעצורים יחדיו ובצע עצירה מלאה וחזקה. עכשיו הזז בכוח את הכידון קדימה ואחורה בתנועות מהירות . אם יש חופש במערכת הקיפול או בשילדה או במערכת ההיגוי זה יורגש בקלות . כמובן שחייבים מייד לבצע טיפול במוצר במקרה של חופשים.  זכור : חופשים תמיד גדלים עד מצב שבר. 

 

 

 

 

 

דגשים עיקריים בתחזוקה

לחץ אויר : יש לשמור על לחץ אויר תקין לפי ההוראות (40PSI ) .לחץ נמוך מדי גורם לבלאי מואץ של הסוללה והאחריות נפגעת.  כמובן שלחץ אויר נמוך גם מסוכן מבחינת יציבות הכלי .
לחץ אויר גבוה מדי יכול לגרום לפיצוץ הצמיג . תחושת הרכיבה תיהיה מאוד לא נעימה. 

מעצורים : יש לבצע כוון מעצורים נכון . הכוון מותר לביצוע רק ע"י מי שהוא מומחה . אין לשמן מעצורים. יש לנקות מעצורים מדי פעם (חול אבק ליכלוך) הניקוי ניתן לביצוע עם לחץ מיים או לחץ אויר או שילוב .  כאשר המוצר חדש הוא נמסר ללקוח עם כוון נכון ומדוייק של המעצורים.   במידה והמעצור מהודק מדי הגלגל מתקשה להיתגלגל ויש פגיעה בסוללה ובמנוע .  בכל מעצור יש רפידות והן נשחקות עם הזמן.  כאשר הרפידה נישחקת יש לבצע כיוון מעצורים .  (כל 500 ק"מ)  . 

יש להישתמש בשני המעצורים בו זמנית כאשר המעצור האחורי אחראי ל עיקר הבלימה . רצוי להתחיל בלימה עם מעצורי אחורי  ולחזק עם הקדמי בהדרגה .  במידה ונדרשת בלימת חרום (קורה לא מעט)  יש להיתכופף לאחור מאוד נמוך ואז לעצור עם שני המעצורים . גם במצב כזה להיזהר מהמעצור הקידמי. 

שימוש במעצור הקידמי בלבד מסוכן ויכול לגרום להרמת גלגל אחורי והיתהפכות קדימה. יש לכייל את המעצור הקידמי כך שידית העצירה תבצע מהלך ארוך יותר ביחס למעצור האחורי. 

 

 

 

Lהוראות בטיחות ותחזוקה