fbpx

36V,10Aa,250w מה זה בכלל ומה חשוב לנו?

לפני שאסביר, למען הפשטות, הנה לנו שפה משותפת
וולט = V = מתח.
אמפר = A = זרם.
וואט = W = הספק.
הרוב המוחלט של האופניים החשמליים בשוק הם v36 . זה אומר שזהו המתח שהסוללה מספקת ובהתאמה לכך זה המתח שהמנוע והקונטרולר צריכים לקבל.
בעתיד, יוחלפו אט אט האופניים החשמליים למערכות של v48. יש לכך יתרון אך לא אכנס לזה עכשיו.
הספק המנועים לרוב הוא 250w. כמובן שמנוע בעל הספק גבוהה יותר יכול לספק לרוכב מהירות מקס' גבוהה יותר או לחילופין כוח (תאוצה) גדול יותר. זכרו שבמצב שכזה המנוע יצרוך זרם גבוהה יותר מהסוללה כך שהיא תתרוקן באופן מהיר יותר.

החוק בארצנו מגביל את המנועים ל – w250.
האמפר זהו נתון הקשור לסוללה. "אמפר שעה" זה המונח המדוייק. זהו נתון שאומר בעצם כמה אמפר יכולה לספק הסוללה במשך שעה. ככל שיש יותר אמפר בסוללה כך יוכלו האופניים לעבור טווח נסיעה גבוהה יותר ומנגד, כך הסוללה תיהיה כבדה יותר.

בואו נבין רגע איך זה עובד דרך דוגמא:
נניח שמנוע מסויים צורך 10 אמפר לשעה (רוב מנועי 250w צורכים 9 אמפר לשעה). אם ברשותנו סוללה של 10 אמפר משמע שנוכל לסוע איתם במשך שעה. המהירות המקס' היא 25 קמ"ש ומכאן שטווח הנסיעה יהיה 25 ק"מ. פשוט לא J.

כמובן, שככל שהרוכב ישקיע יותר אנרגיה דרך הפידול, כך צריכת המנוע תיהיה נמוכה מ 10 אמפר לשעה וטווח הנסיעה יגדל.
חשוב לזכור, לחץ אוויר נמוך בגלגלי האופניים מקשה ביותר על המנוע וכך צריכת הזרם שלו גוברת וכתוצאה מכך טווח הנסיעה מתקצר משמעותית.

לחץ אוויר תקין הוא 40/50 PSI 20"/16".

כתיבת תגובה

×