G3.1

יש לך קורקינט חשמלי ?

כדאי שתקרא 

האם הקורקינט החשמלי G3 מתאים לך ?

אנחנו אוהבים למכר ללקוח  שיש לו נסיון עם קורקינט חשמלי . לקוח כזה מבין מאוד מה היתרון של G3 ובמיוחד אחרי רכיבת מבחן קצרה.
יש לנו הרבה לקוחות כאלו שאכלו קש . 
היום סיפר לנו לקוח שהיה לו קורקינט של MI2  . אחרי 4 חודשים הקורקינט היה מפורק לחלוטין וזה לאחר ביקורים כל שבועיים בשרות . לאחר 4 חודשים שם אותו בצד ללא שימוש ,אפילו למכור אותו לא היה אפשר.  לאחר חיפושים רבים הוא קנה את AIR  (שם לא מלא) . הקורקינט הזה היה טוב יחסית לקודמו אבל גם כאן תיקונים הלוך חזור עד שבר בכידון לאחר 7 חודשים הפך לקורקינט ללא שימוש . לאחר חיפושים נוספים הוא הגיע  G3 של איזיבייק . לאחר 3 חודשים של רכיבה הכי אגרסיבית שאפשר הקורקינט מתפקד היטב. שום חופש .  זוהי הקדמה לאלו שיש להם קורקינט ורוצים אחד טוב יותר. מה שנדרש זה רק נסיעת מבחן אחת והכל יהיה ברור. 

ועכשיו הסבר ללקוח ללא נסיון . 

מודה זה קשה להסביר  ובכל זאת אנסה . 

מה באמת נותן לכם הקורקינט G3 של איזיבייק ? 
קודם כל מדובר במבנה קשיח ללא פיתולים וללא חופשים. מקשה אחת . בלוק . 

מבנה השילדה :

יש כאלו שמפרסמים שילדה תעופתית . כמובן מדובר בבורות  או שקר.  אלומיניום תעופתי חייב להיות גמיש כדי שניתן יהיה לכופף אותו ללא שבר כי גוף המטוס מעוגל . זהו אלומניום רך וגמיש שממש לא מתאים לקורקינט וגם לא לאופניים.  בקורקינט או באופניים משתמשים בסגסוגת קשיחה 6061 עם טיפול טרמי שמקשיח עוד יותר . ב G3 אנו משתמשים ב 6063 לגוף (כדי לספוג זעזועים טוב יותר)  וב 6061 למוטות היגוי עבורם נדרשת קשיחות גבוהה יותר.  ב G3 אין ריתוכים . המוצר בנוי כמו לגו עם בירגי נירוסטה לקוטייט בכל בורג או אום עם ניילוק .  טכנלוגיית היצור היא אקסטרוזיה + CNC בלבד ללא שום כיפוף. 
בכל הקורקינטים יש ציר קיפול בגוף . (בחלקם מוט ההיגוי מתקפל)  בשני המקרים  האזור הזה הכי רגיש והוא נושא מומנט עצום , זוהי נקודת התורפה הידועה לכולם . לא יעזור כלום , שום חומר אלומיניום לא יחזיק לאורך זמן . בתחילה יורגש חופש קל שיגדל עם הזמן עד בוא השבר .

בדיקת מבנה שילדה לפני קנייה 

אחוז בשתי ידיים את הכידון , לחץ על המעצורים לחיצה מלאה. עמוד עם רגל אחת על הקורקינט ועכשיו הזז את הכידון קדימה ואחורה בחוזקה.  מבחן פשוט אשר מצביע בברור האם השילדה תתפרק בהמשך או לא.   אם את מרגיש נקישה ונידנוד של הכידון תבין שהחופש הזה רק יגדל עם הזמן עד בוא השבר. שלט לדבר על הבטיחות הנמוכה כאשר הכידון לא יציב . 

 

מעצורים

העצירה בקורקינט G3 חזקה מאוד (עצירה תוך מרחק של  1.5 מטר ממהירות 25 עם משקל 75 ק"ג  כאשר בתקן נדרש 4 מטר)  לא רק חזקה אלא גם מדוייקת. 
כל זאת הודות לזוג מעצורי טקטרו מסוג AREIS  עם קוטר דיסק 160 מ"מ . קוטר כזה מספיק בהחלט לגלגל 26 אינטש אז בגלגל 12 אינטש העצירה תיהיה חזקה פי 2. 

עצירה מהירה ואיכותית  חשובה ביותר בעיקר במצבי חרום. ויש כאלו הרבה בעיר הפרועה  ללא תרבות וללא כבוד . פשוט מציל חיים. 

עיצוב 

ללא ספק מרכיב חשוב ביותר .  יש עיצובים מרהיבים בקורקינטים , בהרבה מקרים העיצוב כל כך יפה וההנדסה כל כך גרועה . עיצוב זה עניין ממש אישי . אי אפשר לשכנע . 
לפעמים העיצוב כל כך טוב שאנו נוטים לשכוח את שאר המרכיבים.  כמובן אסור להיתפתות 

 

קוטר גלגלים 12 אינטש . 

הגלגל הגדול ביותר כיום בשוק שקיים רק בקופר ואיגל אבל קופר ואיגל שוקלים 35 ק"ג ו G3 רק 17 ק"ג.  בדו גלגלי ידוע שככל שהגלגל גדול יותר כך היציבות גדולה יותר , הגלגל צורך פחות אנרגיה בגלל חיכוך קטן יותר . באופני כביש למרוצים עושים שימוש בגלגל גדול מאוד עם שטח מגע בכביש קטן מאוד ולחץ אויר גבוה מאוד (60 PSI) . זה נותן מינימום חיכוך ולכן האנרגיה הדרושה להנעה קטנה יותר (חסכון בסוללה) 

בנוסף כמובן שגלגל גדול יותר יספוג כביש גרוע הרבה יותר טוב וזה מאוד מהותי .  גלגל קטן יתקשה אפילו בכביש חלק לחלטין, כל שיבוש הכי קטן בכביש יורגש מאוד עד למצב של היתעייפות הרוכב לחלוטין .  שלא לדבר על בטיחות מאוד נמוכה בגלגל קטן . כל אבן קטנה ניראית לו כמו סלע. 

צמיגים : צמיג בשרני יספוג הרבה יותר טוב וגם כמות התקרים תפחת מאוד . תקרים זה נושא כאוב מאוד בקרב בעלי הקורקינטים. לאחר שזה קורה יודעים להעריך . ככה זה בחיים . צריך לסבול כדי להבין.  אנו עושים שימוש בצמיגי CST שתוכננו לקורקינט חשמלי במיוחד . הם בעלי חתך רחב ואחיזת הכביש שלהם מעולה גם אם הכביש מלוכלך בחול . אומנם צמיגים אלו כבדים יותר ואנחנו שחרדים למשקל עשיונו פשרה לטובת עמידות טובה יותר לתקרים.  

 

יחידת הכח 

יחידה זו כוללת סוללה , בקר , ומנוע. 
בין המרכיבים האלו חייב להיות תאום סינכרון ואופטימיזציה מלאה  על מנת להשיג מקסימום ביצועים במינימום אנרגיה מהסוללה.
אנחנו דורשים מהמנוע הרבה כח . הכח נמדד ביכולת האצה ובעליות .  את הכח מודדים ע"י המומנט . מנוע עם גיר כמו שיש ב G3 יספק הרבה יותר מומנט (38 ניוטון למטר)  . 
כמובן שאנחנו רוצים גם מהירות , אבל עדיף שלא להגזים . כלי עם גלגלים קטנים מאוד מסוכן במהירות גבוהה של למעלה מ 35 קמ"ש.  אם מציעים לכם 40 קמ"ש עדיף לא לגעת. זוהי הצעה חסרת אחריות לחלוטין . 
מנוע עם גיר צורך פחות אנרגיה . בדוק . המשמעות היא חסכון בסוללה . חיי הסוללה יהיו ארוכים יותר כאשר יש גיר. והמחיר הנדרש בעלות כמובן יהיה נמוך יותר . מנוע עם גיר יקר יותר אבל עדיף לשלם על מנוע יקר יותר שחוסך בסוללה כי הסוללה מרכיב יקר מאוד ובמנוע אנחנו עושים השקעה אחת ראשונה לתקופה ארוכה.  

 

 

משקל הקורקינט 

ללא ספק מרכיב מאוד חשוב ולפעמים קריטי בהחלטה.  כמובן  שמשקל נמוך יותר מהווה יתרון, קל יותר להרים במדרגות ,להכניס לרכב וכ"ו.  כאשר נבחר קורקינט מאוד קל (עד 12 ק"ג) חשוב שנבין על מה אנחנו מוכנים לוותר (כח,טווח רכיבה, חוזק,עמידות,יציבות , הנאה וכ"ו) אם אנחנו מוכנים לוותר ומבינים את המחיר אז בסדר גמור. 

 

 

סוללה לקורקינט חשמלי 

אני יכול לכתוב ספר רק על הנושא הזה. 

המשך יבוא